Hírlevél 2013/1.

TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0023

„E-TANÍTÁSI KULTÚRA ÉS DIGITÁLIS

TARTALOMFEJLESZTÉS A BME-N” CÍMŰ PROJEKT

HÍRLEVELE

2013/1.

6. HÍRLEVÉL



Újabb tananyagok készültek el. Ezek a következők: Psychology, Regional and Environmental Economics és New Technologies and the Growth of Knowledge. Ezek összefoglalója az alábbiakban olvasható:

Psychology:

Psychology is the scientific study of mind and behaviour. When hearing the word “psychologist”, most people immediately think of a therapist. However, there are many subfields of psychology and most of them are not therapy related. These are not by far all the areas, psychologists work in. As all aspects of human life are in connection with the mind, psychology can encompass a very broad spectrum of subjects. Most of these subfields have their distinct methods. While all of them employ a standard empirical method, some put more emphasis on psychophysiology, others on questionnaires and interviews. The second part of this chapter will introduce a selection of the most commonly used methods. But first I will outline the brief history of scientific psychology.

Regional and Environmental Economics

The main objective of the Regional and Environmental Economics subject is to give a basic, concise overview of sustainable development, environmental economics, spatial development and regional economics. The concept of sustainability is at the core of the course, being an important part of all 3 chapters. The first chapter will present the history of sustainable development and introduce the basic concepts of this area. The second chapter will cover the basics of environmental economics. The third and final chapter contains an introduction to the theories in regional economics and spatial development.

New Technologies and the Growth of Knowledge

The present collection of papers is meant to serve as a reader for the class “Learning and Communication” I have been teaching for the past four years at the Department of Technical Education, Budapest University of Technology and Economics. I am deeply indebted to my colleagues at the Department for the support and assistance I have received from them. I am especially grateful to the Head of the Department, Professor András Benedek, for his constant help and encouragement, and for making possible the putting together of this reader.



2013.február 14-én ülést tartott a projektben érintett 4 Kar vezetőiből álló Projekt Irányító Bizottság (PIB) és a projektben érintett 4 Kar dékánhelyetteseiből valamint a GMF gazdasági igazgatójából álló Projekt Monitoring Bizottság (BMP). Az ülésen megjelentek megerősítették a 2013.január 31-ei ESZA monitoring látogatás pozitív értékelését, miszerint a projekt megvalósítása mintaszerűen, a projekttervnek megfelelően zajlik.



A Moodle környezetbe ágyazott néhány tananyag kezdőlapjait mutatják az alábbi képernyőképek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

"A 2013. január 28-án megkezdődött és egész héten intenzív érdeklődés mellett zajlott, a Digitális kompetenciák a tanári munkában című kurzus, amelynek hallgatói a BME Nyelvi Intézetének oktatói voltak. A "Képzők képzése" program megvalósulása kapcsán ez volt az első olyan kurzus, amelyet egy szervezeti egység kérésére, részére valósítottunk meg.

Február 20-án elindult a Tananyagfejlesztés című 120 órás e-learning alapú tanfolyam is, amelyre még május közepéig fogadjuk az érdeklődőket."